Politikker

Medbestemmelse af måltidet læs her Nye madpakke tiltag 2022

Kostpoliti November 2022.

Morgenmad

Der er mulighed for at børnene kan få morgenmad mellem 6.00og 7.30, (I må gerne selv medbringe morgenmad, men kun til et måltid af gangen)

Vi serverer havregryn og laver havregrød.

Madpakker

Barnet medbringer sin egen madpakke, som anbringes i køleskabet når barnet kommer. Når barnet er her sent, opfordres forældrene til at sende lidt ekstra mad med i madkassen.

Det er jer som forældre der bestemmer hvad madpakken indeholder.

Husk tydelig navn på madkassen + alt tilbehør.

Børnehaven serverer vand til alle måltider.

Frugt

Børnene skal medbringe frugt og brød hver dag, både til formiddag og eftermiddag.

Maddag

1 gang om måneden har vi maddag.

Forældrene medbringer selv madvarer til en ”smør selv” dag eller ingredienser til en varm ret.

Børn af fremmede kulturer tilbydes den samme mad, som de danske børn - dog ikke hvis det strider mod familiens religion.

Vi tager hensyn til lægelige begrundelser for fødevareallergi og lign.

Solpolitik

På legepladsen har vi solsejl spændt ud over sandkassen og vi har mange skyggesteder i form af krat og store træer. Der er altid mulighed for børnene at søge skygge. Der er også mulighed for at være indendørs i de perioder, hvor Uv- indexet er højt. God ide´ altid at medbringe solhat.

Om sommeren når det er nødvendigt smører personalet børnene med solcreme til middag.

Vi forventer, at børnene er smurt inden, de kommer, hvis I mener det er nødvendigt.

Husk at I ikke selv skal medbringe solcreme, børnehaven har allergi venlig solcreme.

Ryge-politik:

Rygepolitik for Vesthimmerlands Kommune - institutioner og skoler for børn og unge.

Det er ikke tilladt ansatte og andre besøgende i børnehaven, at ryge på institutionens indendørs- og udendørsarealer, hvor børn og unge færdes.

Sorg

Omsorgsplan - Hvad gør vi her i Børnehaven Mejsevejnår vi bliver ramt af krise og sorg.

Hvad gør vi i Børnehaven, når vi kommer i krise eller børn og voksne rammes af sorg i familien.

Læs mere ved at klikke her

Fotografering:

Fotografering fra Børnehavens dagligdag.Hvad fotografer vi og hvad skal vi være opmærksom på når der fotograferes.

Ligegyldigt under hvilke former, der fotograferes i Børnehaven, skal der vises respekt for det enkelte barn, således at barnet ikke bliver fotograferet nøgen eller udstilles i situationer, der kan såre barnets selvrespekt.

Børnehaven har Ipads og personalet fotograferer jævnligt børnene både i børnehaven, på udflugter, til fødselsdage samt ved andre særlige begivenheder.
Det hænder også at en forældre eller andre interesserede kommer med et kamera og fotograferer hverdagslivet i Børnehaven.

Dog skal der på det kraftigeste pointeres, at DET er til PRIVAT brug og ikke til internet, facebook osv.

Det hænder at børnehaven har børn, der ikke har tilladelse til at blive fotograferet af andre end forældrene.

Tv:

Hvordan bruger vi vores Tv i institutionen

Nederst på denne side kan I læse, hvordan vi i Børnehaven Mejsevej vil bruge vores Tv sammen med børnene.

Ipads:

Alkoholpolitik:

Handleplan ved misbrug af alkohol m.m.  Hvad gør vi her i Børnehaven Mejsevej , når vi bliver mødt med dette problem.

Tryk på linket Alkohol politik

Børn og seksualitet:

I børnehaven Mejsevej, har bestyrelsen og personalet udarbejdet en politik og handleplan for, hvordan der handles overfor børn og forældre, når børnene i perioder er optaget af hinandens kroppe.

Klik på dette link for mere info.

Politik for børn og seksualitet

For sent afhentet børn procedure

Brand-evakueringsplan for Børnehaven Mejsevej:

Evakueringsplan - Hvordan forholder vi os her i Børnehaven Mejsevej, når der opstår brand.

Se her Børnehavens  Brand- evakueringsplan

Omsorgsplan