Sygdom

Holder barnet fri/ferie eller er syg vil vi gerne have besked inden kl. 9.00.

SMS gerne barnets fridage eller sygdom på tlf. 30 16 43 40. Dog svarer vi ikke igen på sms.

Når dit barn er syg, må det ikke komme i børnehaven, dels af hensyn til barnet selv og pga. at det kan smitte andre raske børn og voksne.

Hvis dit barn bliver syg eller kommer til skade i børnehaven, vil vi ringe efter jer. Hvis det bliver nødvendigt at kontakte læge/ skadestue/tandlæge, tager en pædagog selvfølgelig med.

Børnehaven må ikke give penicillin og anden medicin (specialtilfælde, såsom kronisk lidelser er dog undtaget).

Hvis vi har børnesygdomme eller anden smitsom sygdom i børnehaven, vil der blivesendt besked via Infoba.

Barnet er rask, når det kan klare at være i børnehaven blandt mange andre børn, og her tænkes ikke blot på at være feberfri. Barnet skal kunne fungere i de aktiviteter, som børnehaven har planlagt til den enkelte dag, hvilket er betydeligt mere krævende end at være hjemme.

Syge børn og medicinering.

I børnehaven Mejsevej har vi nogle retningslinjer omkring medicinering af børnene.

Medicin håndtering

Shape Created with Sketch.