De Gode Overgange

Gode overgange Dagpleje/ Børnehave og Børnehave/Skole

Vi samarbejder med dagplejen om info og besøg inden børnehave start. Vi samarbejder med skolen om info og besøg inden skole start.

For at gøre overgangen mellem dagpleje og børnehaven nemmere, er der blevet lavet flere tiltag. Vi har besøg af dagplejegrupperne her på vores legeplads, således de kommende børnehavebørn  kan komme og lege på vores legeplads og vænne sig til nye omgivelser sammen med deres kammerater. Desuden anbefaler vi, at dagplejemoren kommer på besøg her i børnehaven, inden barnet starter i børnehaven. Her er der igen mulighed for at lege og se børnehaven.
Dagplejemoren afleverer med forældre samtykke en beskrivelse af barnet til børnehaven ved start.

Igen når man skal i skole er det et besøg på skolen, hvor børnene i den kommende skole går sammen med stuepædagogen. Her ser børnene skolen og snakker med den kommende O klasse lærer og pædagoger.

En gang årligt er en af vores pædagoger på praktik besøg i børnehaveklassen og Bh-klasselederen kommer i praktik her i børnehaven en enkelt dag.

Hver år i April, har vi Informations møde for kommende spiregruppe forældre.